Putování po Českém ráji

10.06.2018

V pondělí 4. června jsme zamávali u autobusu maminkám a tatínkům a vyrazili na vícedenní školní výlet do Sedmihorek.

Když jsme přijeli na místo, čekalo na nás překvapení. Byl to dar na uvítanou - obraz Černého rytíře, patrona Českého ráje.

Po obědě se druháci i čtvrťáci proměnili v pážata, rozdělili se do sedmi skupin a nazvali se podle hradů z nejbližšího okolí.

Černý rytíř pážata vyzval, aby mu pomohla chránit zdejší přírodu a přislíbil jim povýšení do rytířského stavu, pokud se jim podaří plnit jeho úkoly a chovat se přitom v duchu rytířských ctností.

Ještě v pondělí odpoledne musela pážata prokázat svou vytrvalost při hledání ukrytých kartiček s pohádkovými postavami.

Další den čekalo děti celodenní putování po krásách zdejšího kraje. Navštívili jsme hrad Valdštejn, arboretum Bukovina se vzácnými dřevinami a také zámek Hrubá Skála. Cestou jsme statečně šlapali lesem mezi skalami a vystoupili na několik vyhlídek, odkud jsme měli krásný výhled na Hruboskalské skalní město. Za celý den si nikdo nestěžoval na bolavé nohy, takže ve zkoušce zdatnosti všichni obstáli na jedničku. Když jsme se vrátili do penzionu Podháj, s velkou chutí jsme snědli večeři, a ve skupinkách se pustili si do vyrábění erbů.

Třetí den dopoledne čekal na děti orientační běh s poznáváním všelijakých živočichů. Odpoledne se druháci vydali na geologický průzkum a čtvrťáci na dno moře. Využili jsme nabídky zdejšího ekocentra, aby se děti mohly prostřednictvím odborníků dozvědět zajímavé informace o vzniku zdejších kopců a skal, hledat a poznávat místní polodrahokamy a jiné horniny.

Večer jsme si u táboráku opekli buřty, zazpívali za doprovodu kytary, a když se setmělo, čekala na pážata zkouška odvahy.

Ve čtvrtek dopoledne se druháci prošli po místní naučné stezce a čtvrťáci se zabývali kameny a kamínky. Hned po obědě jsme pospíchali na vlak, protože jsme si chtěli užít dovádění ve Šťastné zemi. I když bylo úmorné vedro, vrátily se děti vydováděné a spokojené. Po návratu se holky a kluci naparádili a předvedli své taneční umění při zámecké slavnosti (diskotéce). Na konci večera proběhlo vyhodnocení nejpořádnějších pokojů, nejúspěšnějších skupin a hlavně pasování pážat a panošů na rytíře.

Než zmožení rytíři ulehli do pelíšků, podělili se ještě o poklad, který jim na rozloučenou poslal Černý rytíř.

V pátek ráno jsme si zabalili své kufry a hned po snídani nasedli do autobusu. Unavení, ale plní dojmů a zážitků, jsme se vrátili zpátky do Kounic.